Vilkår

Betingelser vedrørende selve bestillingen:

Bestilling
Du skal være mindst 18 år for at kunne bestille. Bestillingen er bindende, men du kan ændre eller afbestille mod gebyr. Det er alligevel tilladt at ombestemme sig, og vi henviser til vores fortrydelsesfristgaranti.

I vores priser er skatter og afgifter indregnet i prisen, og morgenmad er normalt inkluderet på hoteller i Europa. På enkelte større feriecentre (særligt i USA) kan der ydermere komme resortfee. Dette vil i så tilfælde fremgå af hotelbeskrivelsen.

Specielt for Rom: Vær opmærksom på at myndighederne i Rom har indført en ny turistskat med virkning fra 1. januar 2011. Denne skatten (“tassa di soggiorno”) gælder alle rejsende til Rom, og det er hotellerne der skal indkræve den. Beløbene vil være som følger:

- € 3.00 PER PERSON PER NIGHT for stays in 5 Star and 4 Star hotels (charged up to 10 nights)

- € 2.00 PER PERSON PER NIGHT for stays in 3 Star, 2 Star, 1 Star hotels, camping, in cottages, in a B & B, holiday homes, in houses, holiday homes, all the residential, hotels (charged up to 10 nights)

Children under two years of age are exempt from paying this tax.

Please note:
This tax is to be paid by the PASSENGER directly at the hotel before the end of the stay.

Specielt for Florens og Venedig: Vær opmærksom på at myndighederne har indført en ny turistskat med virkning fra 1. juli 2011. Denne skatten (“tassa di soggiorno”) gælder alle rejsende til Florens og Venedig, og det er hotellerne der skal indkræve den. Beløbene vil være som følger:

The tax will be 1.00 € per star:

1 star hotel: 1.00 € per day
2 star hotel: 2.00 € per day
3 star hotel: 3.00 € per day
4 star hotel: 4.00 € per day
5 star hotel: 5.00 € per day

The tax is per person and will be applied for a maximum of 10 days. Children (up to 10 years) do not need to pay.

Please note:
This tax is to be paid by the PASSENGER directly at the hotel before the end of the stay.

Betaling
Vælg mellom at betale hele opholdet ved bestilling, eller kun et depositum på kr 200 per person (restbeløbet betales 14 dager inden ankomst, og du modtager e-post med faktura når du bestiller).

I enkelte perioder med ekstra stor efterspørgsel (messeperioder etc.) kan hotellerne sætte strengere betingelser for betaling. Vi vender i så tilfælde tilbage til dig med nærmere information efter bestilling.

Du kan betale med Visa eller Mastercard, og vores betalingsside ligger på en sikker server hos BBS (Bankenes Betalingsentral i Norge som tilsvarer PBS i Danmark). Dette er din garanti for at uvedkommende ikke kan opsnappe dine kortoplysninger. Der benyttes videre en SSL-forbindelse (Secure Socket Layer), så alle oplysninger vedrørende betalingen overføres krypteret. Også dine personoplysninger overføres via SSL, og er krypteret.

Voucher
Efter modtaget betaling sender vi dig en hotelvoucher på mail. Voucheren printes ud og leveres til hotellet ved ankomst. For at undgå misforståelser og fejl, beder vi dig læse voucheren nøje inden du rejser. Det er kun tilkøb som parkeringsplads, minibar osv. som du skal betale direkte til hotellet.

Vores reservationer foretages gennem hotelagenter, som sender værelseslister til hotellerne 1-2 uger før ankomst. Hotellerne har derfor ikke den enkelte reservation i sit eget system før ca 1 uge før ankomst.

Afbestilling
Vilkårene varierer noget fra hotel til hotel. På bestillingssiden, står de specifikke afbestillingsreglerne for det hotel du har valgt. Den generelle regel er at der betales kr 200 pr. person (gratis for barn under 12 år) ved afbestilling som gøres før tre dage inden ankomst. Ved mindre end tre dage til ankomst betales det for første nat på hotellet plus kr 200 pr. person. I enkelte perioder med ekstra stor efterspørgsel (messeperioder etc.) kan hotellerne have sat strengere betingelser for afbestilling. Vi vil umiddelbart efter afbestilling tilbageføre det indbetalede beløb med fratræk af eventuelle afbestillingsgebyrer. Har du ikke betalt opholdet, debiteres eventuelle gebyr på kortet som blev opgivet ved bestilling.

Ændring
Den generelle regel er at ændring af hotel, periode (dato for ankomst og/eller afrejse) eller værelsestype kan gøres mod et gebyr på kr 100 pr. person pr. ændring, forudsat at ændringen lader sig gennemføre. Sidste frist for ændring er tre dage inden ankomst, men ændringsfristen kan variere noget fra hotel til hotel og sammenfaller med fristerne for afbestilling (se ovenfor). Ændringer som laves når der er mindre end tre dage til ankomst, anses som afbestilling og ny bestilling.

Afbestillings- og ændringsbeskyttelse
Såfremt du har tegnet afbestillings- og ændringsbeskyttelse, kan du frit afbestille indtil kl 12:00 dansk tid, dagen før ankomst. VIGTIGT: Såfremt bestillingen annulleres udenfor Hotelrooms åbningstider, skal afbestillingen sendes på mail til post@hotelrooms.dk

Ubenyttet eller afkortet hotelophold
Det gives ingen refusion hvis man vælger at afstå fra at bo på hotellet i den bestilte og forhåndsbetalte periode. Det samme gælder hvis man vælger at bo på hotellet i færre nætter end man har betalt for.

Prisændringer
Hotelrooms tager forbehold overfor eventuelle prisstigninger som måtte opstå på grund af valutaendringer eller andre forhold udenfor vores kontrol. Vi tager også forbehold overfor datafejl i prisoplysningerne som fremkommer på vores internetsider.

Betingelser vedrørende hotellet:

Hotelclassificering
Våre hotelclassificeringer er givet på en skala fra 1 til 5 stjerner og kan beskrives sådan:

* Enkel standard for dig uden særlige krav til komfort
** Enkel turistklassestandard
*** Middel standard – den klasse de fleste kunder vælger
**** Førsteklasse med lidt ekstra komfort
***** Luksus med bedre værelsesstandard og service

Vær opmerksom på at vores hotelklassificering ikke nødvendigvis sammenfalder med hotellets egen klassificering.

Vær også klar over at de fleste storbyer ofte har mindre hotelværelser end det vi er vandt til på danske hoteller.

Hotelbeskrivelser
Det er givet en så god beskrivelse af hotellerne som muligt. Det tages forbehold for at der kan forekomme enkelte fejl i informationen. Vær opmærksom på at værelserne kan variere i størrelse og udforming, og at de kan fravige fra billederne du finder i beskrivelsen.

Hotellernes faciliteter som minibar, aircondition, elevator osv. finder du oplistet i beskrivelsen for hvert hotel. Bemærk at alle hoteller tager forbehold for at enkelte faciliteter kan være fejlaktig beskrevet eller utilgængelige pga. reparationer, ombygning osv. Såfremt en facilitet er afgørende for dit valg af hotel, er det vigtigt at du giver os besked om dette ved bestilling, sådan at vi kan dobbelttjekke med hotellet.

Handicapvennligt: Selv om hotellet angiver at være handicapvennligt, kan kravene til hvad som da må være opfylt, variere fra land til land. Regn derfor ikke med at det er lige handicapvennligt som i Danmark.

Beliggenhed: Hotellets placering på kortet er givet ud fra oplysninger fra vores leverandører og fejl kan forekomme.

Værelsestyper
Dobbeltværelse: Værelse med dobbeltseng beregnet til to personer. I en del lande er det almindeligt med "Grand lit"-senger, og disse er lidt smallere end en normal dobbeltseng.

Tosengsværelse: Værelse beregnet for to personer hvor det er to separate senge (twinrom).

Enkeltrom: Hotellernes enkeltværelser er oftest mindre end dobbeltværelsene, og kan have en dårligere placering i hotellet.

Tre- og firesengsværelse: Tre- og firesengsværelse har soveplads til hhv. tre eller fire voksne personer. Værelserne er ikke nødvendigvis store, og i enkelte tilfælde kan sengene være en sovesofa eller lignende. Det er ikke muligt med ekstrasenger på disse værelser.

Ekstraseng til børn: Disse er vanligvis ikke af samme standard som de ordinære sengene, men er gerne en rejseseng eller opredning på sovesofa. I de tilfælder hvor der ikke er pristillæg for ekstrasengen, er der ikke morgenmad inkluderet for barnet. Måltidet kan eventuelt betales direkte til hotellet.

Det er kun på dobbeltværelser eller tosengsærelser det lader sig gøre at få ekstraseng til et barn, og det er kun muligt med en ekstraseng pr. værelse.

Babyseng (babycot): Er beregnet på børn under to år.

På nogle rejsemål tilbyder vi lejlighedshoteller. Lejlighed med et værelse (studio) er bestående af kombineret stue, køkken og soveværelse. Lejlighed med to værelser har et separat soveværelse (one bedroom apartment) og en lejlighed med tre værelser har to soveværelser (two bedrooms apartment).

Morgenmad
Vi har morgenmad inkluderet på de fleste af vores hoteller i Europa. Såfremt morgenmad er inkluderet vil dette fremgå af hoteloversigten som vises når du har foretaget et søg (ved siden af prisen). Det fremgår også af bekræftelsen/fakturaen og på voucheren du skal levere til hotellet. Morgenmad er altså ikke inkluderet hvis dette ikke fremgår.

Normalt er det continental morgenmad som er inkluderet. Denne er forholdsvis enkel og består som oftest af rundstykker, ost, marmelade, kaffe/the og juice. På lidt større og dyrere hotel er der som oftest buffet med flere valgmuligheder.

Rengøring
Vær opmerksom på at rengøringen i enkelte lande er væsentlig enklere end det vi er vandt til i Skandinavien.

Bruk af vand og el
I mange land er vand og el væsentlig dyrere end hos os. Det er derfor normalt at spare på dette. Mængden af varmtvand kan være noget begrænset, og det kan være lidt koldere på værelset end hvad vi er vandt til. Der er også i flere lande indført begrænsninger på brug af aircondition på hoteller, ved at aircondition kun kan tændes for når man opholder sig på værelset, eller at aircondition kun er i brug i sommerperioden (i Europa normalt fra 1. juni til 30. september). Vi beklager eventuelle problemer forbundet med dette, men håber på forståelse for at man ønsker at skåne miljøet.

Trafikstøj
I storbyer må der påregnes larm fra trafik og byliv. Hvis det er af stor vigtighed for dig, at det ikke er støj, vennligst sig det til os, så skal vi forsøge at finde det mest larmfrie alternativ til dig. Trafikstøj giver generelt ikke ret til erstatning i eftertid.

Insekter
Især i sydlige lande og i Østen findes det langt flere insekter end her hjemme. Tag gerne kontakt til receptionen som vil sprøjte værelset om det findes mange insekter der.

Reklamationer
Er der noget, du ikke er tilfreds med under opholdet, er det vigtigt, at du meddeler det til hotellet, så de kan forsøge at løse problemet. Ved større fejl eller mangler må vores agenter eller Hotelrooms kontaktes umiddelbart. Om ingen af disse er blevet orienteret om problemet på rejsemålet, kan der ikke stilles krav om evt. prisafslag efter hjemkomst.